5 ok, miért érdemes hirdetni a Youtube-on

A YouTube a második leglátogatottabb webhely a világon. A legfrissebb hivatalos adatok szerint a YouTube-nak 2,6 milliárd felhasználója van (Statista, 2022). A Statista kutatócég további betekintést nyújt, amely azt mutatja, hogy a platform körülbelül 1,86 milliárd aktív felhasználóval büszkélkedhet.
Ez a hatalmas számú látogató naponta kb. 1 milliárd órányi tartalmat néz meg, ezért is érdemes használni ezt a csatornát marketingmixedben. Magyarországon is széles körben látogatott, ezért, ha azt fontolgatod, hogy hirdess a YouTube-on, akkor az alábbiakban leírom miért érdemes elkezdeni videós hirdetéseket indítani ezen a platformon. A YouTube-on rengeteg lehetőség nyílik arra, hogy költséghatékony módon segítse vállalkozásodat forgalom, márkaismertség és a konverziók növelésében.
Olvasási idő: 4perc
Milyen előnyei vannak a YouTube hirdetéseknek?
1. Széleskörű a felhasználói réteg
Az internetezők csaknem egyharmada a YouTube-on keresztül néz tartalmat, és ezek a számok várhatóan csak növekedni fognak. Ez egy teljesen új lehetőséget nyit meg a potenciális fogyasztók széles körének eléréséhez egy másik platformon.
1. Speciális célzási beállítások és közönséged létrehozása
A YouTube-hirdetéseknél számos célzási lehetőség közül választhatsz, és speciális közönségeket hozhatsz létre.
A célzási lehetőségek a következők:
Célcsoport szerinti:
- Demográfiai csoportok – életkor, nem, szülői állapot és a háztartás jövedelme stb.
- Részletes demográfiai adatok – egyetemi hallgatók, új szülők, lakástulajdonosok, autóvezetők, túrázok stb.
- Érdeklődési körök – sport, szépségápolás, olvasás
Tartalom szerinti:
- Elhelyezések – Csatornákat, videókat, alkalmazásokat, webhelyeket vagy webhelyeken belüli elhelyezéseket célozhatsz meg.
- Kulcsszavak – A videóhirdetések (a formátumuktól függően) megjeleníthetők a közönséget érdeklő YouTube-videókhoz, YouTube-csatornákhoz vagy webhelytípushoz kapcsolódó szavak vagy kifejezések – azaz kulcsszavak– alapján.
- Témakörök – meghatározott témákhoz kapcsolódó videók, csatornák és webhelyek, például megcélozhatod a „Gépjárműipar” témát ekkor ez a hirdetés a Youtubon autókról szóló videókat néző felhasználóknál fog megjelenni.
- Eszközök – számítógépek, okostelefonok, mobileszközök és TV-képernyőt használó eszközökről érkező látogatókat célozhatod.
A fenti célzási beállítások mindegyike előre definiált beállítás, amely jól működik, de még jobban működik, ha a közönség típust is beállítjuk. Sokan nem értik a személyre szabott közönség létrehozásának lehetőségeit.
Az ilyen típusú közönségek a következők:
- Egyéni közönségek – kulcsszavak, URL-ek, csatornák és alkalmazások, amelyeket az emberek aktívan keresnek, használnak, érdeklődnek irántuk, vagy amelyek konkrét termékeket és szolgáltatásokat írnak le
- Remarketingközönségek – olyan emberek, akik felkeresték vagy végrehajtottak egy bizonyos műveletet weboldaladon
- Hasonló közönségek – jó minőségű közönségekből, például remarketingközönségekből vagy ügyféllistákból generált közönséglisták
3. A videók nagyobb elköteleződést jelentenek a közönséggel
A videós hirdetések bizonyítottan nagyobb hatást gyakorolnak a közönségre, mint a fényképes hirdetések. Olyan történetet tudunk videónk általa elmesélni, amely érzelmi kapcsolatot teremt a közönségünkkel és több információ közvetít, mint a szöveges képes hirdetés. A lehetőségeid végtelenek, olyan kreatív lehetsz, amennyire csak szeretnél.
4. Költséghatékony
A YouTube-hirdetésformátumok általában megtekintésenkénti költségen (CPV= egy megtekintés ára) vagy 1000 megjelenítésenkénti költségen (CPM=ezer megjelenés ára) alapuló ajánlattételi rendszerben futnak. Egy videohirdetés átlagosan körülbelül 0,10–0,30 USD-be kerül megtekintésenként vagy ezer megjelenítésenként 1–5 USD-ba, a célzástól, a hirdetésformátumtól és az általános céltól függően. Megtekintésről onnantól beszélünk, ha a megtekintő végig nézi a hirdetést, vagy minimum 30 másodpercet megnéz belőle vagy valamilyen műveletet végez egy interaktív elemmel – attól függően, hogy melyik következik be előbb. Interaktív elemek például a cselekvésre ösztönző (CTA-k), pl. webhelyre mutató linkek.
5. Különböző hirdetési formátumok közül választhatsz
Különféle hirdetésformátumok segíthetnek elérni egy adott célt, legyen szó a márkaismertség növeléséről vagy a konverziók növeléséről.
Íme a YouTube-on használható hirdetések listája:
Átugorható, videóba ágyazott hirdetések:
Ezek a hirdetések videótartalmat jelenítenek meg a YouTube és a Google videópartnereinek webhelyein a videók előtt, közben vagy után. A nézők választhatnak, hogy 5 másodperc elteltével kihagyják, és csak akkor kell fizetned, ha a néző elkötelezi magát, vagy megnézi a teljes hirdetést.
Nem átugorható videóhirdetések:
Ezek a hirdetések videótartalmat is megjelenítenek a videók előtt, közben vagy után, de a nézőknek látniuk kell a teljes üzenetet, mivel nincs lehetőség az átugrásra. A videó hossza 15-20 másodperc.
Rövid hirdetések:
A rövid hirdetések a nem átugorható hirdetésekkel megegyezően kötelező a felhasználóknak megnézniük, a videó maximális hossza 6 másodperc. Emlékezetes üzenetek közölhetünk, amelyek az elérést és a márkaismertséget szolgálják.
Discovery-hirdetések:
Ezek a hirdetések videótartalmat reklámoznak a kapcsolódó YouTube-videók mellett, a YouTube keresési eredményeinek részeként vagy a YouTube mobil kezdőlapján.
Nem videóhirdetések:
Ezek a hirdetések akkor használhatók, ha nem állnak rendelkezésre videók. Képet vagy szöveget tartalmazó „fedvényhirdetések”, amelyek a videó alsó 20%-án jelenhetnek meg.
Mi kell a YouTube hirdetéshez?
Szükséged van egy céges Google Ads fiókra, YouTube csatornára ahová a hirdetési videóid feltöltésre kerülnek. Ezt a csatornát kell összekapcsolni a Google Ads fiókkal, hogy gyűjthessük a megtekintőket a videó remarketing listára. Ezenfelül szükség van egy igényesen és kreatívan összeállított videós hirdetésre.

Összegezve:
Fentiekben leírtam a YouTube-hirdetés előnyeit, de milyen előnyökkel jár, ha a BrandKatapult segítségével hirdetsz a YouTubon? Számos iparágban dolgozunk ügyfeleinkkel, hogy segítsük őket marketingcéljaik elérésében YouTube hirdetési szolgáltatásainkkal. Kérj ingyenes konzultációt!

Király Krisztina
Király Krisztina vagyok, fotógráfus és designer, immár 29 éve. A pályám elején még analóg technikával kezdtem a fotós tanulmányaimat, ahol a fényképezés mellett a fotókidolgozás rejtelmeivel is megismerkedtem.
A portré fotózástól a termék fotózásig széles palettán dolgozom szakmámban. Ahogy erősödött a közösségi média és az online jelenlét, megtanultam a WordPress használatát. Weboldalakat, webshoppokat tervezek, kivitelezek. A weboldalak készítésével párhuzamosan képezem magam online marketingben is, mert egy weboldal önmagában, ha nincs „megmarketingelve”, nem lesz jövedelmező.
hasonló cikkeink
hasonló cikkeink
