Ha a Pinteresten szeretnék ügyfeleket szerezni, szükségem van-e weboldalra?

Pinterest üzleti fiók indításán gondolkodsz? Az ügyfélszerzésre a Pinterest nagyszerű hely, ahol tartalmaidat, a márkaismertségedet és a termékeidet tudod népszerűsíteni, valamint a közönségedet növelni. Ha Pinterest üzleti fiókot indítasz, felmerülhet a kérdés: Kell-e saját weboldal és milyen előnyökkel jár annak használata? Ebben a bejegyzésben erre a kérdésre fogok választ adni!
Kezdjünk is bele!
Olvasási idő: 5perc
Mi az a Pinterest üzleti fiók?
Ahhoz, hogy jobb megértést adjak, elmagyarázom, hogy mi az a Pinterest üzleti fiók! Kétféle Pinterest-fiók létezik: személyes és üzleti fiók. A személyes fiókot kreatív ötletek gyűjtésére használják a felhasználok. Az üzleti fiók jobban megfelel annak, aki szeretne vevőt szerezni valamit reklámozni vagy piacra dobni, legyen szó blogról, termékekről, tartalomról vagy akár saját magáról! A Pinterest üzleti fiókok olyan exkluzív funkciókkal rendelkeznek, amelyekkel a személyes fiókok nem rendelkeznek. Több információ szerezhetsz Építs Brandet Pinteresten című könyvünket elolvasva.
Például a Pinterest üzleti fiók előnyei:
- Pinterest analitika a teljesítmény nyomon követéséhez.
- Hitelesítheted weboldaladat így megbízhatóbbnak tűnsz vevőid előtt.
- Hirdetések vagy kiemelt pinek létrehozásának lehetősége.
- A Pinterest Creator Hub
(Az alkotói központ az a hely, ahol megtalálhatod az összes eszközt, tippet és betekintést ahhoz, hogy többet tudj meg közönségedről, teljesítményéről és a közelgő trendekről. Ahhoz, hogy elérd a központot, Pinterest üzleti fiókkal kell rendelkezned, és létre kell hoznod legalább egy ötlet pint.)
Kinek hasznos, ha van Pinterest üzleti fiókja?
Íme néhány csoport, amelyek a legtöbbet profitálhatnak egy Pinterest üzleti fiókból:
- Márkák+MLM
- Vállalkozások
- Bloggerek
- Pinterest marketingesek
- Pinterest alkotók
- Hirdetők
- Influenszerek
Ki hozhat létre Pinterest üzleti fiókot?
Bárki létrehozhat Pinterest üzleti fiókot! Ráadásul a legjobb az egészben az, hogy ingyenes!

Kell-e, rendelkeznem weboldallal, ha Pinterest üzleti fiókom van?
Válaszom röviden – nem, nem kell webhellyel rendelkezned a Pinterest használatához! A hosszabb válaszom az, hogy jó, ha van weboldalad és kihasználod a lehetőségét. A közösségi hálózatokról származó fiókokat a Pinteresthez is csatlakoztathatod, így könnyebben oszthatsz meg tartalmakat a platformok között, ami nagyban segíti a vevők és érdeklődők (leadek) szerzését.
Például sok felhasználót láttam, aki felveszi Instagram URL-jét vagy YouTube URL-jét Pinterest üzleti fiókjába, hogy platformjait népszerűsítse!
A webhelyeken kívül íme néhány példa azokra a linkekre, amelyeket elhelyezhet a Pinterest üzleti profilodban:
- Instagram URL
- YouTube URL
- Facebook URL
- Linktree
- Egy e-mailes feliratkozási landing oldalra
Megjegyzés: Ha egy olyan platformot szeretnél bővíteni, mint például az Instagram a Pinterest segítségével, azt javaslom, hogy az Instagram URL-jét helyezd el a profilodban.
Ha van saját weboldalad, akkor a Pinterestnek van egy olyan lehetősége, hogy a webhelyed címét jól látható felületen el tudod helyezni és hitelesíteni is tudod, ezért nem szabad kihagyni ennek a lehetőségét. Amikor igényled webhelyedet a Pinteresten, egy szimbólum jelenik meg mellette, amely tudatja a felhasználókkal, hogy webhelyed legális.
Ha szűkös a költségvetésed, akár ingyenes webhelyet is létrehozhatsz egy olyan platform használatával, mint pl. a Canva (Canva.com).
Most vizsgáljuk meg azt az esetet amikor nincs weboldalad.
Hogyan használjam a Pinterestet weboldal nélkül?
Amint fentiekben említettem, nagyon sok különböző hivatkozást helyezhetsz el a Pinterest pinjeiden (mind a profilon, mind a pineken). A Pinterest segítségével számos dolgot megtehetsz, például:
- Vevőszerzés más platformokon (pl. Instagram és YouTube)
- E-mail lista bővítése
- Affiliate marketing
- Közönség növelése (és olyan lehetőségek megszerzése, mint például a márkákkal való együttműködés)
- Termékek értékesítése
Tehát függetlenül attól, hogy van-e webhelyed vagy sem, a Pinterest marketingje weboldal nélkül is ugyanúgy működik:
Mit csinálj, hogy sikeres legyél a vevőszerzésben a Pinteresten?
- Határozd meg célközönségedet!
- Vázold fel céljaidat!
- Dolgozz ki egy stratégiát a célok eléréséhez!
A stratégiai rész fontos. Nem akarj ugyanolyan a stratégiát használni minden típusú célhoz.Ha például influencer akarsz lenni a Pinteresten, a Pinterest-stratégiája valószínűleg egészen másként fog kinézni, mint ha e-mail listát próbálnál bővíteni! Marketing stratégia készítésben is tudunk segíteni a brandkatapult.hu weboldalon.
Vevőszerzési tippek a Pinteresten
- Következetesen helyezz el új pineket
A Pinterest előnyben részesíti a friss pineket a repinekkel szemben, ami azt jelenti, hogy a Pinterest azt akarja, hogy új pineket hozz létre, szemben a RÉGI pinekkel. Ha nincs ötleted, javíts egy kicsit a régi pinjeiden. Napi 2-4 új pint javasol közzétenni a Pinterest. (Kinek van ennyi ideje?)) Új pinek következetes létrehozása időigényes feladat. Ha ezzel küszködsz, javaslom, hogy vásárolj néhány pin sablon készletet, amelyeket gyorsan és egyszerűen állíthatsz be új pinek készítéséhez!
- Optimalizáld a tartalmadat!
A tartalom optimalizálása elengedhetetlen ahhoz, hogy a Pinterest tudja, miről szól a tartalom. Ha a Pinterest megérti, hogy miről szól a tartalom, akkor jobban rangsorolhatja és terjesztheti a tartalmat, hogy a megfelelő közönség elé kerüljön.
- Hozz létre kereshető, népszerű és felkapott tartalmakat!
Ha eredményeket szeretnél látni a Pinteresten, olyan tartalmat kell készítened, amelyet mások is látni szeretnének. A kulcsszókutatás egy jó módja annak, hogy megtudjad, mit keresnek a felhasználók, vagy mi a népszerű és felkapott.
- Légy türelmes!
Néha beletelik egy kis időbe, amíg a Pinterest megérti, miről szól a tartalom. Sok Pinterest-szakértő azt mondja, hogy hónapokig (3-6 hónapig) kell várni ahhoz, hogy a Pinteresten érezhető legyen a növekedés. Szóval ne add fel túl hamar! Tartsd be a pin készítési stratégiádat, és készíts tartalmakat!
Következtetés
Összegezve a leírtakat, ha rendelkezel weboldallal, ha nem mind a két esetben sikeresen tudsz vevőket generálni magadnak vagy vállalkozásod számára. Ha van weboldalad ki tudod használni, hogy hitelesítheted a Pinteresten és így megbízhatóbbnak tűnhetsz a vevőid számára. Az analitika segítségével tudod optimalizálni a weboldaladra mutató tartalmakat. Természetesen tevékenységi körtől is függ, hogy kell-e weboldal vállalkozásodnak. Ha termékeket értékesítesz a weboldaladon keresztül, ha cikkeket írsz, ha fotókat készítesz akkor kell egy weboldal, ahol megtudják venni, vagy nézni a vásárlók termékeidet. Ha a Youtube-ra raksz fel tartalmakat akkor nem kell feltétlenül weboldal.
Nagyon remélem, hogy ez a bejegyzés segített tisztázni, hogy szükség van-e webhelyre a Pinterest üzleti célú használatához!
Ha több információra van szükséged a Pinterestről, akkor az alábbi linken szerezd be könyvünket és a hozzá készített online videós oktatási csomagunkat karácsonyi kedvezménnyel! https://brandkatapult.hu/pinterest-konyv-vevoszerzes-es-brandepites/

Király Krisztina
Király Krisztina vagyok, fotógráfus és designer, immár 29 éve. A pályám elején még analóg technikával kezdtem a fotós tanulmányaimat, ahol a fényképezés mellett a fotókidolgozás rejtelmeivel is megismerkedtem.
A portré fotózástól a termék fotózásig széles palettán dolgozom szakmámban. Ahogy erősödött a közösségi média és az online jelenlét, megtanultam a WordPress használatát. Weboldalakat, webshoppokat tervezek, kivitelezek. A weboldalak készítésével párhuzamosan képezem magam online marketingben is, mert egy weboldal önmagában, ha nincs „megmarketingelve”, nem lesz jövedelmező.
hasonló cikkeink
hasonló cikkeink
