Mire jó a brandfotózás? Hogyan valósítsd meg saját brandednél?

A brandépítés több, mint egy logó, színek és betűtípusok. Céged, vállalkozásod termékeinek, szolgáltatásainak vizuális identitása valójában sok különböző elemből áll, beleértve a fotózást is. De mi az a márkafotózás, miért fontos, és hogyan valósíthatod meg saját márkádnál?
Olvasási idő: 5perc
Mi az a brandfotózás?
A brandfotózás olyan professzionális képek sorozata, amelyek vizuálisan bemutatják céged termékeit olyan formában, amely illeszkedik a céged vizuális világához. Ez alatt azt értem, hogy olyan színeket, kellékeket, díszleteket használunk fotózás során, amelyek által egyedivé és jól felismerhetővé válik terméked. Ilyenek lehetnek a rólad, csapatodról, termékeidről, munka folyamataidról készült fényképek, amelyek egyedivé teszik vállalkozásodat.
Lehet, hogy korábban már készült rólad profi fotó a LinkedIn-profilodhoz vagy weboldaladhoz, bár a professzionális portré fotó fontos, de ez csak egy darabja a márkaépítési folyamatnak. Ahhoz, hogy vállalkozásod a lehető legprofibb legyen, szükséged van jól megtervezett fotókra, amelyeket vállalkozásod minden marketing anyagához jól fel tudsz használni.
Miért fontos a brandfotózás?
A brandfotók szerepe az, hogy segítik a kapcsolatot a vásárlói közönséggel.
A fogyasztók 82%-a jobban bízik egy cégben – és 77%-uk nagyobb valószínűséggel vásárol egy cégtől –, ha az alapító a közösségi médiát használja. Ez nem azt jelenti, hogy az összes fotón neked, mint márka tulajdonosnak szerepelned kell, azonban fontos, hogy lássák a cég mögött álló arcot. Tudom, hogy sokan utálják, ha fényképezik, mert azt gondolják, hogy nem szereti őket az objektív és különben is élőben jobban nézek ki. A mai digitális világba fontos, hogy az emberek tudják, ki áll a márka mögött. Idővel legyőzhető a félelem, és vannak olyan tapasztalt brandfotósok, akiknél kényelmesen és magabiztosan érezheted magad. Tehát mint brandfotós biztosíthatlak, hogy ez megvalósítható, nem olyan ijesztő, mint gondolnád, és nagyon megéri!
Csatoltam a cikkhez pár képet, amik egy ilyen fotózáson készültek. Egy kedves ismerősöm Ágnes keresett meg azzal, hogy elkészült a bemutató terme Pécsett Gonda Ágnes Szépségpont névvel, ahol szépség tanácsadással (arcápolási, smink, szín és stílustanácsadás), műszeres bőrelemzéssel (bőrtípus megállapítása műszerrel) tudja kiszolgálni, a hozzá betérő vendégeket. Elámultam, amikor megláttam, nagyon szép és exkluzív lett a bemutató terem. Erről a bemutató teremről és Ágnesről készültek a képek.

Az embereket ábrázoló fotók valósággá teszik termékeidet, szolgáltatásaidat, mint valami kézzelfogható, elérhető és kívánatos dolgot.
Brandfotó, mint első benyomás
Az emberek mindössze 50 ezredmásodperc alatt alkotják meg az első benyomást, így mindennek, amit megosztasz, lenyűgözőnek kell lennie! A jó minőségű, konzisztens, professzionális márkafotózás segít abban, hogy a potenciális ügyfeleidet egy csapásra meggyőzzék arról, hogy termékeid kiváló minőségűek, mivel látni fogják, hogy figyelsz a részletekre és kiváló minőségű tartalmakat társz a közönséged elé. Tudom, hogy ha valamit jól mutatnak be, akkor már anélkül, hogy lenne termék tapasztalatom, szívesen veszem le a terméket a polcról, hogy kipróbáljam.
A brandfotó növeli az elkötelezettséget
Ma már mindannyian tudjuk, hogy a vizuális tartalom nagyon fontos, és sokkal jobban elkötelezi a vásárlókat, mint a csak szöveges tartalom, és ha még nem vagy meggyőzve, íme néhány tény.
A marketingesek 65%-a szerint a fotók, videók, illusztrációk és infografikák kulcsfontosságúak a márkatörténet kommunikálásában; a képeket tartalmazó márkák Facebook-bejegyzései az összes elkötelezettség 87 százalékát tették ki. A B2B marketingesek 51%-a prioritásként kezeli a vizuális eszközök létrehozását tartalommarketing stratégiájuk részeként; a képeket tartalmazó bejegyzések 150%-kal több like-ot kapnak, mint a kép nélküli bejegyzések; a 75-100 szóból egyszer egy képet tartalmazó cikkek kétszer annyi megosztást kaptak a közösségi médiában, mint a kevesebb képet tartalmazó cikkek. A képeket tartalmazó Facebook-bejegyzések 2,3-szor nagyobb érdeklődést mutatnak, mint a kép nélküliek. (forrás: Hubspot)
Van még kérdésed? Szükséged van képekre, és ami még fontosabb, jó minőségű, brandfotókra van szükséged.
Az egységes arculat fontossága
Van már arculati kézikönyved, amelyben meghatározták céged brandjének logóját, színeit, betűtípusát, de a fotók nem illenek ebbe az arculatba? Ahhoz, hogy branded egységes legyen létfontosságú, hogy az összes vizuális elem összefüggően dolgozzon együtt. A következetesen bemutatott márkák 3-4-szer nagyobb valószínűséggel tapasztalják a márka láthatóságát, és a fogyasztók 90%-a azt várja el, hogy élményeik egységesek legyenek a márkákkal való interakcióhoz használt összes csatornán és eszközön. Bár találhatsz jó minőségű Stock fotókat, amelyek működnek, de valószínű, hogy nem egészen a márkádhoz tartoznak, vagy ha igen, száz másik ember használja pontosan ugyanazokat a képeket a brandjében. A Stock képek jók, amikor elindulsz a brandépítésben, és időnként még mindig használok néhányat, de a célod az legyen, hogy saját, egyedi és tökéletesen a márkádhoz illő fotókat használj.
Hol használhatod fel brandfotóidat?
Azon tűnődsz, hol tudnád felhasználni ezeket a fotókat, és teljes mértékben szeretnéd, hogy megtérüljön a brandfotókba befektetett pénzed?
Íme néhány ötlet, hogyan használhatod fel ezeket a képeket branded építéséhez:
- A közösségimédia profilfotóidként, különösen, ha egy csapatot alkotsz, vagy a márkád igazán személyes, például életvezetési tanácsadó vagy blogger vagy
- Instagram fotókhoz
- Az Instagram történeteidben
- Weboldaladon
- Blogbejegyzéseidben
- Fizetett hirdetéseid grafikájaként
- Az e-mailes hírlevél kijelentkezéseként a neved mellett
- A névjegykártyád egyik oldalán
- Bemutatkozáshoz egy webináriumon
- A PDF anyagra való feliratkozás során
- Köszönet az ügyfélnek
- A PR/Média/Sajtócsomag részeként, hogy mások írjanak és megoszthassanak rólad és vállalkozásodról
- Az e-mail aláírásodnál
- Podcast borítóképénél
- Az online tanfolyamod tartalmában
A lehetőségek végtelenek!
Hogy kezdjed el?
Remélhetőleg ezen a ponton egyetértesz velem abban, hogy mennyire fontos a brandfotózás, de mi történik most?
Határozd meg brandedet!
Mielőtt még arra gondolnál, hogy fényképeket készíts, tudnod kell, hogy ki vagy, miről szól a márkád, kik a közönséged, és mit szeretnél, hogy gondoljanak, érezzenek és mit tegyenek, amikor meglátják ezeket a fotókat vagy a vizuális kép bármely elemét. Táskákat szeretnél eladni vagány csajoknak és szeretnéd, ha brandfotók is ezt tükröznék a termékeidről, vagy esetleg egy hiper férfias, felső kategóriás férfiruházati márka vagy, aki abban reménykedik, hogy megragadja a figyelmet jól kereső üzletembereknél? Bárki is vagy, és bármilyen történetet is akarsz elmesélni, annak egyedinek és világosnak kell lennie, mielőtt elkészítenéd a fotóidat, hogy ne pazarold az idődet, erőfeszítésedet vagy pénzed olyasmire, ami nem illik brandedhez.
Készíts egy listát milyen képeket szeretnél!
Valószínűleg nem kell ismerned a készítendő felvételek teljes listáját, mivel a fotós segíteni fog ebben, de jó, ha megadod az alapvető vázlatot vagy tervet, hogy mit és milyen típusú fényképekre van szükséged, mielőtt elkezdődne a fotózás. Ez lehet rólad és csapatodról készült portréfotók, irodáról, gyárról készült fényképek, termékfotók, termékek használat közbeni fotók… Ha pontosan tudod, hogy milyen kiegészítő dolgokat kell beszerezni a fotózáshoz vagy szükséged van sminkesre, fodrászra, stylistra akkor készíts erről egy listát és szervezd meg.
Keress egy brandfotóst!
Ha még nem gondoltál brandfotósra, nézz körül, és keress valakit, aki brandfotózással foglalkozik, akinek vannak referenciái és jó lehet vele együtt dolgozni. A legfontosabb dolog, különösen, ha fotókat készíttetsz magadról és a csapatodról, az, hogy olyan valakivel dolgozz együtt, akivel jól érzed magad, mert az meg is látszik a képeken.
Összegezve:
Fentiekben leírtam, hogy miért fontos a brandfotózás és hol tudod használni céged brandjében. Milyen előnyökkel jár, ha a BrandKatapult segítségével készülnek el brandfotóid? Számos iparágban dolgozunk ügyfeleinkkel, hogy segítsük őket brandjük felépítésében. Kérj ajánlatot tőlünk!

Király Krisztina
Király Krisztina vagyok, fotógráfus és designer, immár 29 éve. A pályám elején még analóg technikával kezdtem a fotós tanulmányaimat, ahol a fényképezés mellett a fotókidolgozás rejtelmeivel is megismerkedtem.
A portré fotózástól a termék fotózásig széles palettán dolgozom szakmámban. Ahogy erősödött a közösségi média és az online jelenlét, megtanultam a WordPress használatát. Weboldalakat, webshoppokat tervezek, kivitelezek. A weboldalak készítésével párhuzamosan képezem magam online marketingben is, mert egy weboldal önmagában, ha nincs „megmarketingelve”, nem lesz jövedelmező.
hasonló cikkeink
hasonló cikkeink
